
Website en logo in nieuw jasje
Welkom op de splinternieuwe website van Clubbereik! Zowel de techniek als de inhoud heeft een stevige update achter de rug. De website is hiermee overzichtelijker, bevat uitgebreidere praktische hulpmaterialen voor sportverenigingen en is uitstekend te gebruiken op alle devices.
Ook het logo van Clubbereik onderging een update. De update van de website en het logo vindt in de zelfde week plaats als de lancering van het Handboek Communicatie voor sportverenigingen van Martin van Berkel, oprichter van Clubbereik.
Practice what you preach
‘Onder het motto practice what you preach was het hoog tijd voor een update van de website’, zegt Martin. ‘De oude site kwam op een desktop nog door de keuring, maar op een mobiel apparaat werd het matig. Bovendien was de mobielvriendelijkheidstest van Google streng: de oude website doorstond deze test niet. Als ik in workshops vertel dat een goede mobiele website onder meer vanwege de vindbaarheid en uitstraling belangrijk is, wil ik zelf niet met een verouderde site op de proppen komen…’
Nieuw logo
Het oude Clubbereik-logo bestond uit allerlei icoontjes van communicatiemiddelen. Ook vergane glorie als Hyves maakte deel uit van de iconenstroom. ‘Alleen om die reden was het al hoog tijd voor een update’, vindt Martin. ‘Maar ook qua vorm en kracht kon het beter. Een sterk beeldmerk, dat ook goed uitkomt in de meestal vierkante profielfoto’s op sociale media, was een van de wensen.’
In het nieuwe logo, waarin de C uit drie ‘lagen’ bestaat, is een knipoog naar het teken van een wifisignaal. Bereik en verbinding zijn kenmerken die nauw aansluiten op de filosofie van Clubbereik. Een leuke bijkomstigheid is dat het nieuwe logo tevens aansluit op de cover van het Handboek Communicatie voor sportverenigingen, waarop ook een wifiachtig signaal pronkt.
Studio Communo
Zowel het logo als de website is vakkundig ontwikkeld door Studio Communo, een creatief ontwerpbureau dat onder meer huisstijlen, logo’s en websites realiseert.