Onderzoek bevestigt: social media meerwaarde voor sport

Het Mulier Instituut publiceerde in mei 2013 cijfers over social media en sport in Nederland. De conclusies zijn onder meer dat sporters vaker social media gebruiken dan andere doelgroepen, social media-gebruik ook vaak over sport gaat en dat social media stimulerend werken om te gaan sporten. We sommen enkele interessante uitkomsten op:85 procent van de ‘jongeren’ van 15-30 jaar...

Lees verder

Een app voor de club: gadget of meerwaarde?

Apps zijn populair. Dus moeten sportverenigingen er ook één hebben. Dat is in ieder geval bij veel clubs op zijn minst een verleidelijke gedachte. Maar is een app echt een meerwaarde voor de club? Of een gadget die feitelijk niet zo veel oplevert? Een app heeft een aantal aantrekkelijke functionaliteiten. Zo wordt een app direct op een smartphone of...

Lees verder

De tien meest gemaakte Facebook-fouten door sportverenigingen

De communicatie van sportverenigingen verloopt al lang niet meer alleen via traditionele communicatiemiddelen zoals de website of het clubblad. Steeds meer verenigingen ervaren social media als meerwaarde om leden te bereiken en binden. Samen met Twitter is Facebook het sociale netwerk dat het meest door amateurverenigingen wordt benut. Hoewel activiteiten op social media een goede bijdrage leveren aan de communicatie...

Lees verder

Sportverenigingen op YouTube: 10 inspirerende voorbeelden (deel 2/2)

Dat YouTube een interessant communicatieplatform voor amateurverenigingen is, zagen we vorige week in het eerste deel van deze blog. De voorbeelden van de video’s in deze blog toonden aan dat er flinke verschillen kunnen zijn in kwaliteit en hoeveelheid werk die ermee gepaard gaat. Maar zowel een fraaie promotiefilm als een eenvoudig filmpje over een pupil van de week blijken op...

Lees verder

Sportverenigingen op YouTube: 10 inspirerende voorbeelden (deel 1/2)

Op YouTube, de derde best bezochte website in Nederland, zijn amateurverenigingen nog zelden te vinden. Begrijpelijk, want een video maken kost gemiddeld meer tijd dan het schrijven van een artikel of het maken van een fotoreportage. Ook ligt dit enigszins in de lijn der verwachting omdat verenigingen vaker zoekende zijn naar de manier waarop zij social media kunnen inzetten. ...

Lees verder